І.Контроль за станом здоров'я, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей |
5 | Тема контролю | Мета контролю | Методи контролю | Виконавець | Корекційна робота | Очікувані результати |
1. | - медичні огляди з комплексним медичним обстеженням; | виявити стан здоров'я дітей, проаналізувати готовність функціональних систем організму до фізичних навантажень | візуальний огляд прослуховування антропометричні виміри обстеження шкіри дітей, обстеження постави, планетографія, пульсометрія, огляд лікарями вузької спеціалізації | лікар медсестри медсестри лікарі вузької спеціалізації | підібрати комплекси фізкультурно-оздоров-чої роботи для дітей різних медичних груп за станом їх здоров'я; комплекси лікувально-корекційної гімнастики для дітей з вадами постави та стопи | розподіл дітей на медичні групи; своєчасний перегляд питань про переведення дітей з однієї медичної групи в іншу та про зміну медичних призначень; |
2. | - функціональні проби на визначення можливостей серцево-судинної та дихальної систем | виявити рівень можливостей серцево-судинної та дихальної систем до фізичних навантажень | проба зі зміною положення тіла (ран. вік) проба Мартинє-Кушелев-ського (дошк.вік) Проба Руфьє (ст. д/вік) Проба РWС з використан-ням степ-тесту 170 | лікар | індивідуальні призначення обсягів, доз фізичних навантажень у руховому режимі та загартуванні | Забезпечення індивідуального фізичного навантаження для кожної дитини відповідно до функціональних можливостей її серцево-судинної та дихальної систем |
3. | - визначення дина-міки фізичного розвитку дітей і показників захворюваності (по кожній групі та закладу загалом) | виявити рівень розвитку рухової сфери дітей | спостереження за виконанням рухів, виявлення відхилень в руховій сфері дітей | вихователь-методист завідуюча | індивідуальна робота з дітьми над вдосконален-ням техніки виконання основних рухів | оволодіння дітьми програмовими рухами, сформованість рухових умінь та навичок, низький рівень захворюваності |
ІІ. Контроль за розвитком рухів і фізичних якостей у дітей |
1. | - обстеження фізичної підготовленості дітей за середніми показниками розвитку рухів та фізичних якостей з урахуванням кількісних і якісних показників рухової підготовленості хлопчиків і дівчаток; | виявити рівень фізичної підготовленості дітей за середніми показниками з врахуванням віку та статі дітей | обстеження основних показників фізичного розвитку; статистична обробка результатів виконання дітьми рухів; крокометрія. хронометрування часу активної рухової діяльності | інструктор з фізкультури вихователь-методист завідуюча | індивідуальна робота з дітьми з розвитку рухів за середніми показниками; розробити систему індивідуальної роботи з дітьми низького рівня рухової підготовленості | Високий та середній рівень фізичної підготовки, оволодіння технікою виконання основних рухів; аналіз динаміки змін у розвитку рухів та фізичних якостей дітей відповідно до програмних нормативів для різних вікових груп; активна рухова діяльність дітей |
ІІІ. Оцінка організації, змісту, методики проведення форм роботи з фізичного виховання |
1. | - систематичність, тривалість та раціональність розподілу часу між структурними частинами; | визначення тривалості структурних частин заняття | спостереження; визначення тривалості кожної з структурних частин заняття | вихователь-методист | розробити таблицю тривалості занять та його структурних частин для всіх вікових груп | дотримання тривалості та раціонального розподілу часу між структурними частинами, забезпечення відповідної рухової активності та фізичного навантаження в кожній з них |
2. | - зміст, послідовність дібраних вправ та інших засобів, їхнє дозування; | визначення рівня практик-них вмінь і навичок педагогів у виборі та проведенні фізичних вправ | спостереження, аналіз документації, аналіз якості виконання вправ дітьми | завідуюча вихователь-методист | складання комплексів гімнастичних вправ на виправлення вад постави, стопи, дихання тощо | використання цікавих вправ, достатнє дозування, якісне виконання вправ дітьми |
3. | - норми загартування; | визначити якість та резуль-тативність про-ведення загар-товуючих захо-дів, дотримання головних принципів загартування | спостереження, замірювання температури повітря в приміщення, води для загартування, бесіда з дітьми | вихователь-методист лікар медсестри | розробити комплекс загартовуючи процедур для ослаблених дітей | наявність умов для загартування; Високий рівень організації та результативності загальних та спеціальних загартовуючи заходів, використання супутніх заходів та нетрадиційних методик оздоровлення |
4. | - методи і прийоми проведення кожного заходу; | виявити рівень педагогічної майстерності педагогів в організації фізкультурно-оздоровчих заходів | спостереження, хронометрування моторної щільності, виведення графічної кривої пульсу, оцінка зовнішніх показників втомлюваності | завідуюча вихователь-методист лікар медсестра | розробити структуру формування рухових вмінь і навичок, перспективний план вивчення техніки основних рухів | відповідність теми й змісту заходів визначеним завданням та обраній формі проведення; високий ступінь реалізації поставлених завдань достатній рівень фізичного навантаження, інтерес дітей до фізичних вправ, оптимальна рухова активність, невеликий ступінь втомлюваності, моторна щільність заняття в межах 60-80% |
5. | - раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентаря, | виявити рівень техніки виконання основних рухів, раціональне використання фізкультурного та ігрового інвентаря | спостереження, аналіз документації, перспективного плану вивчення основних рухів | вихователь-методист | оформлення графічних схем розміщення обладнання та інвентаря при різних способах організації дітей на занятті | високий та середній рівень техніки виконання основних рухів, послідовний добір вправ, оптимальна рухова активність, позитивний стан здоров'я. |
6. | - попередження травматизму дітей; | перевірка виконання профілактичних заходів щодо запобігання дитячому травматизму | візуальний огляд обладнання, бесіда з вихователем та дітьми, аналіз календарних планів з питань роботи з безпеки життєдіяльності | завідуюча вихователь-методист медсестра завгосп | усунення можливих несправностей фізкультурного та ігрового обладнання, добірка методичних рекомендацій з питань БЖ | наявність справного, естетичного обладнання, відсутність травм у дітей; знання вихователями та дітьми правил безпеки життєдіяльності |
7. | - робота з батьками | виявити якість та ефективність роботи з батьками щодо фізичного виховання дітей | спостереження, аналіз планів навчально-виховного процесу, вивчення документації по роботі з батьками, анкетування | завідуюча вихователь-методист | планування роботи з батьками, які мають проблеми фізичного виховання та розвитку дітей | бажання батьків працювати над розвитком фізичних якостей дітей в родині, наявність досвіду сімейного виховання з фізичного розвитку дітей |
ІV.Оцінка впливу різних організаційних заходів на дитячий організм |
1. | - щомісячне визначення загальної та моторної щільності фізкультурних занять, інших форм роботи | визначення загальної та моторної щільності заняття, його тренуючого ефекту | індивідуальне хронометрування ступеня фізичних і психічних навантажень на дитину, візуальна оцінка зовнішніх ознак втоми; підрахунок частоти дихання; пульсометрія для побудови фізіологічної кривої фізкультурного заняття - графіка пульсометрії) | лікар медсестри вихователь-методист | розробити комплекс показників оцінки фізкультурного заняття | активна рухова діяльність дітей на заняттях моторна щільність заняття в межах 60-80% пульсометрія та рівень втомлюваності в межах допустимих норм |
2. | - контроль за реакціями на загартування у дітей, особливо у новачків та ослаблених; | вивчення педагогами індивідуально-типологічних особливостей дітей | спостереження, бесіди, вивчення документації, призначень в листах здоров'я | вихователь-методист лікар медсестра | проведення консультації з питань реалізації принципу індивідуалізації роботи з дітьми під час загартовуючих процедур | глибокі знання вихователями індивідуальних особливостей дошкільнят, вміння знайти індивідуальний підхід до кожного з них; позитивні реакції дітей на загартування. |
3. | - узагальнення даних про стан їхнього здоров'я та про зміну показників захворюваності | результативність фізкультурно-оздоровчої роботи | вивчення документації, висновків лікарів, результатів обстежень | лікар | зміна індивідуальних лікарсько-профілактичних заходів для дітей | висока результативність фізкультурно-оздоровчої роботи, високий процент оздоровлених дітей, зміна медичних призначень, зменшення кількості дітей другої та третьої медичних груп, зниження рівня захворюваності |
V. Контроль за організацією рухового режиму |
1. | - доцільність та достатність поєднання в режимі дня різних форм роботи з фізичного виховання; | створення умов для збереження та зміцнення здоров'я дітей | перегляд режимних процесів, аналіз діяльності педагога, спостереження, бесіди з дітьми та педагогами | завідуюча вихователь-методист | бесіда з педагогами та помічниками вихователів з питань раціонального розподілу обов'язків при проведенні різних режимних процесів | чітка організація режимних процесів, відсутність порушень режиму, високий рівень працездатності дітей |
2. | визначення шляхом хронометрування та аналіз показників тривалості виконуваних рухів за день чи інший часовий відтинок, кількості локомоцій протягом дня залежно від віку та статі дітей, пори року тощо; | виявлення рівня педагогічної майстерності педагогів в організації оптимального рухового режиму протягом дня | спостереження за режимними процесами, бесіди з дітьми та педагогами, хронометрування | завідуюча вихователь-методист | консультація з педагогами з питань організації оптимального рухового режиму під час прогулянок на свіжому повітрі | ефективна організація оптимального рухового режиму, чергування різних видів діяльності, дотримання структури прогулянки, достатня рухова активність незалежно від пори року |
VІ. Нагляд за санітарно-гігієнічними умовами |
1. | - утримання місць занять ( групові приміщення, фізкультурні та музичні зали, басейни, спортивні та ігрові майданчики, рекреації); | виконання працівниками санітарно-гігєнічного, повітряного, світлового режиму | візуальний огляд, спостереження, бесіда. | медсестри | проведення індивідуальної та групової роботи з техперсоналом з питань дотримання графіка прибирання та провітрювання, проведення консультації з педагогами щодо розташування ігрових осередків для дітей у місцях з найбільшим освітленням | утримання в ідеальній чистоті приміщень, де перебувають діти, дотримання режиму провітрювання, достатнє освітлення, чітка робота персоналу групи в процесі організації санітарно-гігієнічного режиму |
2. | - стан фізкультурного обладнання та інвентаря в приміщеннях та на майданчиках; | дотримання санітарно-гігієнічних вимог до спортивного інвентаря та фізкультурного обладнання | візуальний огляд спостереження за використанням інвентаря | завідуюча завгосп | усунення можливих несправностей фізкультурного та ігрового обладнання | наявність справного обладнання в приміщеннях та на майданчиках, відсутність травм у дітей. |
3. | - стан одягу та взуття дітей для щоденного перебування в групах та для прогулянок, для участі в різних формах роботи з фізвиховання; | дотримання гігієнічних вимог до одягу та взуття в різні пори року | візуальний огляд, бесіди з батьками | завідуюча вихователь-методист | оформлення для батьків практичних рекомендацій щодо добору одягу та взуття для перебування в групах та на прогулянках в різні пори року для занять фізичними вправами | забезпечення дітей одягом та взуттям відповідно до сезону для занять фізкультурою в приміщенні та на майданчику |
4. | - організація та проведення гігієнічних процедур | виявити рівень практичних вмінь вихователів в організації та проведенні гігієнічних процедур, рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей | перегляд гігієнічних процедур: вмивання, одягання, їжа тощо, аналіз календарного планування з питань гігієнічного виховання дітей, бесіда з дітьми | вихователь-методист | добір ефективних методичних прийомів навчання дітей гігієнічним процедурам | високий рівень володіння вихователями мето |