Обираємо казку малюку
v В знайомих дитині казках знаходьте нові
сюжети для обговорення.
v Познайомте малюка з казками, які подобаються вам
v Багаторазове читання з дитиною улюблених історій дає можливість їй зрозуміти суть та знайти для себе щось важливе і цікаве.
Правило 2: Правильний вибір казки |
v Пам'ятайте золоте правило при виборі казки:
від неї має бути радісно на душі!
v Не читайте казки, які перевантажують
емоційно, дитина стає знервованою, галасливою
v Такі казки легко запам'ятовуються, і малюк через певний час може самостійно
розповідати казку
Правило 4: Вигадані персонажі |
v Бажано, щоб героями казки були предмети, тварини або діти.
v Якщо у казці зустрічаються вигадані персонажі, поміркуйте, чим вони можуть сподобатися дитині,
які позитивні якості дитина може перейняти в них.
v Сюжет казки та герої мають зацікавити малюка
•v Можете запропонувати дитині змінити початок чи кінець казки.
Порада 5: Казка, що породжує бесіду |
v Бажано, щоб зміст казки був повчальним.
Тоді з дитиною можна завести бесіду
v Іноді деякі казки викликають у дитини багато запитань, але вона не завжди зважитися запитати. У цьому разі ініціатива щодо запитань має йти від дорослого
v Давайте можливість дитині відреагувати свої почуття від почутого: сюжет можна розіграти в ролях, намалювати. Потім обговоріть почуття дитини
Як правильно працювати
з казкою
v Оберіть казку разом з малюком.
v Створіть тиху, спокійну атмосферу, яка б не заважала читанню і слуханню казки.
v Повідомте малюку назву казки.
v Перед початком читання, розгляньте малюнок, запитайте, що зображено. Не поспішайте, адже малюк не може одразу відповісти, йому потрібен час для міркування.
v Поясніть невідомі дитині слова з казки.
v Читайте казку не поспішаючи, виразно, передаючи настрій героїв, відповідне темброве забарвлення голосу.
v Виділяйте кульмінаційні моменти захоплююче або з переживанням.
v Якщо ви помітили, що дитина втомилась, варто зупинитись і продовжити читати пізніше. При цьому поясніть малюку, що про подальші події він дізнається згодом.
v По закінченні читання пригадайте з малюком, як називається казка, які її герої, поцікавтесь, чи сподобалась вона, чим саме, на кого з героїв він хотів би бути схожим.