На допомогу педагогам та батькам
ВИХОВУЮЧИ ХЛОПЧИКА, ПАМ'ЯТАЙТЕ
v Даючи завдання хлопчикам, включайте у їх зміст момент пошуку, що потребує кмітливості. Не розповідайте наперед і не показуйте, що і як слід робити. Лише підштовхніть дитину до того, щоб вона сама знайшла принцип розв'язання, нехай навіть припустившись помилок.
v Якщо потрібно зробити зауваження, викладіть коротко і точно, чим ви не задоволені, оскільки хлопчик не може довго утримувати емоційне напруження і перестане вас слухати і чути.
v Довгі і часті повчання не дають очікуваного результату. Чітко поясніть, чого ви оікуєте від дитини.
v Хлопчики довше адаптуються до нових умов, навчального закладу. Тому потребують від дорослих особливого розуміння і підтримки.
v Рідко говорять про настрій та переживання. Розповідайте самі про свій внутрішній стан і заохочуйте до цього дитину.
v Втома гальмує мовлення і процеси мислення. При виконанні завдань робіть перерви - давайте можливість малюку відпочити.
v Хлопчики бувають сором'язливими. У відповідь на приниження і глузування можуть гніватись і вдаватись до помсти.
ВИХОВУЮЧИ ДІВЧИНКУ, ПАМ'ЯТАЙТЕ
v Заохочення для дівчаток є важливою мотивацією до діяльності.
v Більше задоволення вони отримують не від результату роботи, а від самого процесу.
v Причиною появи невротичніх станів можуть бути часті покарання і підвищена вимогливість.
v Варто шукати сильні сторони дівчинки і підсилювати їх.
v Якщо в дитинстві дівчинка відчуває відчуженість у стосунках з матір'ю, надалі вона відчуватиме неспокій, незахищеність і самотність. Душевні травми, отримані в дитинстві, можуть зберігатись у свідомості тривалий час.
v Спокійний тон спілкування з дівчинкою сприяє формуванню у неї позитивної поведінки, допомагає почуватися психологічно захищеною.
v Рівень працездатності знижується ввечері. Може змінюватись настрій і поведінка.
v Захистити дівчинку від перевтоми та покращити її успішність допоможе зміна діяльності (напруження - відпочинок), прогулянки на свіжому повітрі, позитивна мотивація до навчання.