СИСТЕМА МЕДИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ
З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ № 37
І.Контроль за станом здоров’я, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей
|
||||||
№ п/п |
Тема контролю |
Мета контролю |
Методи контролю |
Виконавець |
Корекційна робота |
Очікувані результати |
1. |
- медичні огляди з комплексним медичним обстеженням;
|
виявити стан здоров’я дітей, проаналізувати готовність функціональних систем організму до фізичних навантажень |
візуальний огляд прослуховування антропометричні виміри обстеження шкіри дітей, обстеження постави, планетографія, пульсометрія, огляд лікарями вузької спеціалізації |
лікар
медсестри
медсестри
лікарі вузької спеціалізації |
підібрати комплекси фізкультурно-оздоров-чої роботи для дітей різних медичних груп за станом їх здоров’я; комплекси лікувально-корекційної гімнастики для дітей з вадами постави та стопи |
розподіл дітей на медичні групи; своєчасний перегляд питань про переведення дітей з однієї медичної групи в іншу та про зміну медичних призначень;
|
2. |
- функціональні проби на визначення можливостей серцево-судинної та дихальної систем |
виявити рівень можливостей серцево-судинної та дихальної систем до фізичних навантажень
|
проба зі зміною положення тіла ( ран. вік) проба Мартинє-Кушелев-ського (дошк.вік) Проба Руфьє ( ст.. д/вік) Проба РWС з використан-ням степ-тесту 170 |
лікар |
індивідуальні призначення обсягів, доз фізичних навантажень у руховому режимі та загартуванні |
Забезпечення індивідуального фізичного навантаження для кожної дитини відповідно до функціональних можливостей її серцево-судинної та дихальної систем |
3. |
- визначення дина-міки фізичного розвитку дітей і показників захворюваності ( по кожній групі та закладу загалом) |
виявити рівень розвитку рухової сфери дітей |
спостереження за виконанням рухів, виявлення відхилень в руховій сфері дітей |
вихователь-методист завідуюча |
індивідуальна робота з дітьми над вдосконален-ням техніки виконання основних рухів |
оволодіння дітьми програмовими рухами, сформованість рухових умінь та навичок, низький рівень захворюваності |
ІІ. Контроль за розвитком рухів і фізичних якостей у дітей
|
||||||
№ п/п |
Тема контролю |
Мета контролю |
Методи контролю |
Виконавець |
Корекційна робота |
Очікувані результати |
1. |
- обстеження фізичної підготовленості дітей за середніми показниками розвитку рухів та фізичних якостей з урахуванням кількісних і якісних показників рухової підготовленості хлопчиків і дівчаток; |
виявити рівень фізичної підготовленості дітей за середніми показниками з врахуванням віку та статі дітей
|
обстеження основних показників фізичного розвитку; статистична обробка результатів виконання дітьми рухів; крокометрія. хронометрування часу активної рухової діяльності |
інструктор з фізкультури вихователь-методист завідуюча |
індивідуальна робота з дітьми з розвитку рухів за середніми показниками; розробити систему індивідуальної роботи з дітьми низького рівня рухової підготовленості |
Високий та середній рівень фізичної підготовки, оволодіння технікою виконання основних рухів; аналіз динаміки змін у розвитку рухів та фізичних якостей дітей відповідно до програмних нормативів для різних вікових груп; активна рухова діяльність дітей |
ІІІ. Оцінка організації, змісту, методики проведення форм роботи з фізичного виховання
|
||||||
№ п/п |
Тема контролю |
Мета контролю |
Методи контролю |
Виконавець |
Корекційна робота |
Очікувані результати |
1. |
- систематичність, тривалість та раціональність розподілу часу між структурними частинами; |
визначення тривалості структурних частин заняття |
спостереження; визначення тривалості кожної з структурних частин заняття |
вихователь-методист |
розробити таблицю тривалості занять та його структурних частин для всіх вікових груп |
дотримання тривалості та раціонального розподілу часу між структурними частинами, забезпечення відповідної рухової активності та фізичного навантаження в кожній з них |
2. |
- зміст, послідовність дібраних вправ та інших засобів, їхнє дозування; |
визначення рівня практик-них вмінь і навичок педагогів у виборі та проведенні фізичних вправ |
спостереження, аналіз документації, аналіз якості виконання вправ дітьми |
завідуюча вихователь-методист |
складання комплексів гімнастичних вправ на виправлення вад постави, стопи, дихання тощо |
використання цікавих вправ, достатнє дозування, якісне виконання вправ дітьми |
3. |
- норми загартування; |
визначити якість та резуль-тативність про-ведення загар-товуючих захо-дів, дотримання головних принципів загартування |
спостереження, замірювання температури повітря в приміщення, води для загартування, бесіда з дітьми |
вихователь-методист лікар медсестри |
розробити комплекс загартовуючи процедур для ослаблених дітей |
наявність умов для загартування; Високий рівень організації та результативності загальних та спеціальних загартовуючи заходів, використання супутніх заходів та нетрадиційних методик оздоровлення |
4. |
- методи і прийоми проведення кожного заходу; |
виявити рівень педагогічної майстерності педагогів в організації фізкультурно-оздоровчих заходів |
спостереження, хронометрування моторної щільності, виведення графічної кривої пульсу, оцінка зовнішніх показників втомлюваності |
завідуюча вихователь-методист лікар медсестра |
розробити структуру формування рухових вмінь і навичок, перспективний план вивчення техніки основних рухів |
відповідність теми й змісту заходів визначеним завданням та обраній формі проведення; високий ступінь реалізації поставлених завдань достатній рівень фізичного навантаження, інтерес дітей до фізичних вправ, оптимальна рухова активність, невеликий ступінь втомлюваності, моторна щільність заняття в межах 60-80% |
5. |
- раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентаря, |
виявити рівень техніки виконання основних рухів, раціональне використання фізкультурного та ігрового інвентаря |
спостереження, аналіз документації, перспективного плану вивчення основних рухів |
вихователь-методист |
оформлення графічних схем розміщення обладнання та інвентаря при різних способах організації дітей на занятті |
високий та середній рівень техніки виконання основних рухів, послідовний добір вправ, оптимальна рухова активність, позитивний стан здоров’я. |
6. |
- попередження травматизму дітей; |
перевірка виконання профілактичних заходів щодо запобігання дитячому травматизму
|
візуальний огляд обладнання, бесіда з вихователем та дітьми, аналіз календарних планів з питань роботи з безпеки життєдіяльності |
завідуюча вихователь-методист медсестра завгосп
|
усунення можливих несправностей фізкультурного та ігрового обладнання, добірка методичних рекомендацій з питань БЖ |
наявність справного, естетичного обладнання, відсутність травм у дітей; знання вихователями та дітьми правил безпеки життєдіяльності |
7. |
- робота з батьками |
виявити якість та ефективність роботи з батьками щодо фізичного виховання дітей |
спостереження, аналіз планів навчально-виховного процесу, вивчення документації по роботі з батьками, анкетування
|
завідуюча вихователь-методист |
планування роботи з батьками, які мають проблеми фізичного виховання та розвитку дітей |
бажання батьків працювати над розвитком фізичних якостей дітей в родині, наявність досвіду сімейного виховання з фізичного розвитку дітей |
ІV.Оцінка впливу різних організаційних заходів на дитячий організм
|
||||||
№ п/п |
Тема контролю |
Мета контролю |
Методи контролю |
Виконавець |
Корекційна робота |
Очікувані результати |
1. |
- щомісячне визначення загальної та моторної щільності фізкультурних занять, інших форм роботи |
визначення загальної та моторної щільності заняття, його тренуючого ефекту |
індивідуальне хронометрування ступеня фізичних і психічних навантажень на дитину, візуальна оцінка зовнішніх ознак втоми; підрахунок частоти дихання; пульсометрія для побудови фізіологічної кривої фізкультурного заняття – графіка пульсометрії) |
лікар медсестри вихователь-методист |
розробити комплекс показників оцінки фізкультурного заняття |
активна рухова діяльність дітей на заняттях моторна щільність заняття в межах 60-80% пульсометрія та рівень втомлюваності в межах допустимих норм |
2. |
- контроль за реакціями на загартування у дітей, особливо у новачків та ослаблених; |
вивчення педагогами індивідуально-типологічних особливостей дітей |
спостереження, бесіди, вивчення документації, призначень в листах здоров’я |
вихователь-методист лікар медсестра |
проведення консультації з питань реалізації принципу індивідуалізації роботи з дітьми під час загартовуючих процедур |
глибокі знання вихователями індивідуальних особливостей дошкільнят, вміння знайти індивідуальний підхід до кожного з них; позитивні реакції дітей на загартування. |
3. |
- узагальнення даних про стан їхнього здоров’я та про зміну показників захворюваності |
результативність фізкультурно-оздоровчої роботи
|
вивчення документації, висновків лікарів, результатів обстежень
|
лікар |
зміна індивідуальних лікарсько-профілактичних заходів для дітей |
висока результативність фізкультурно-оздоровчої роботи, високий процент оздоровлених дітей, зміна медичних призначень, зменшення кількості дітей другої та третьої медичних груп, зниження рівня захворюваності |
V. Контроль за організацією рухового режиму
|
||||||
№ п/п |
Тема контролю |
Мета контролю |
Методи контролю |
Виконавець |
Корекційна робота |
Очікувані результати |
1. |
- доцільність та достатність поєднання в режимі дня різних форм роботи з фізичного виховання;
|
створення умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей |
перегляд режимних процесів, аналіз діяльності педагога, спостереження, бесіди з дітьми та педагогами |
завідуюча вихователь-методист |
бесіда з педагогами та помічниками вихователів з питань раціонального розподілу обов’язків при проведенні різних режимних процесів |
чітка організація режимних процесів, відсутність порушень режиму, високий рівень працездатності дітей |
2. |
визначення шляхом хронометрування та аналіз показників тривалості виконуваних рухів за день чи інший часовий відтинок, кількості локомоцій протягом дня залежно від віку та статі дітей, пори року тощо; |
виявлення рівня педагогічної майстерності педагогів в організації оптимального рухового режиму протягом дня |
спостереження за режимними процесами, бесіди з дітьми та педагогами, хронометрування |
завідуюча вихователь-методист |
консультація з педагогами з питань організації оптимального рухового режиму під час прогулянок на свіжому повітрі |
ефективна організація оптимального рухового режиму, чергування різних видів діяльності, дотримання структури прогулянки, достатня рухова активність незалежно від пори року |
VІ. Нагляд за санітарно-гігієнічними умовами
|
||||||
№ п/п |
Тема контролю |
Мета контролю |
Методи контролю |
Виконавець |
Корекційна робота |
Очікувані результати |
1. |
- утримання місць занять ( групові приміщення, фізкультурні та музичні зали, басейни, спортивні та ігрові майданчики, рекреації); |
виконання працівниками санітарно-гігєнічного, повітряного, світлового режиму |
візуальний огляд, спостереження, бесіда. |
медсестри |
проведення індивідуальної та групової роботи з техперсоналом з питань дотримання графіка прибирання та провітрювання, проведення консультації з педагогами щодо розташування ігрових осередків для дітей у місцях з найбільшим освітленням |
утримання в ідеальній чистоті приміщень, де перебувають діти, дотримання режиму провітрювання, достатнє освітлення, чітка робота персоналу групи в процесі організації санітарно-гігієнічного режиму |
2. |
- стан фізкультурного обладнання та інвентаря в приміщеннях та на майданчиках; |
дотримання санітарно-гігієнічних вимог до спортивного інвентаря та фізкультурного обладнання |
візуальний огляд спостереження за використанням інвентаря |
завідуюча завгосп |
усунення можливих несправностей фізкультурного та ігрового обладнання |
наявність справного обладнання в приміщеннях та на майданчиках, відсутність травм у дітей.
|
3. |
- стан одягу та взуття дітей для щоденного перебування в групах та для прогулянок, для участі в різних формах роботи з фізвиховання;
|
дотримання гігієнічних вимог до одягу та взуття в різні пори року |
візуальний огляд, бесіди з батьками |
завідуюча вихователь-методист |
оформлення для батьків практичних рекомендацій щодо добору одягу та взуття для перебування в групах та на прогулянках в різні пори року для занять фізичними вправами |
забезпечення дітей одягом та взуттям відповідно до сезону для занять фізкультурою в приміщенні та на майданчику |
4. |
- організація та проведення гігієнічних процедур |
виявити рівень практичних вмінь вихователів в організації та проведенні гігієнічних процедур, рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей
|
перегляд гігієнічних процедур: вмивання, одягання, їжа тощо, аналіз календарного планування з питань гігієнічного виховання дітей, бесіда з дітьми |
вихователь-методист |
добір ефективних методичних прийомів навчання дітей гігієнічним процедурам |
високий рівень володіння вихователями методикою гігієнічного виховання; охайність в зовнішньому вигляді, достатній та високий рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей |
5. |
- організація харчування дітей |
виявити якість виховання культури харчування дошкільнят
|
спостереження за процесом підготовки та організацією харчування дітей |
медсестра |
складання рецептів дієтичного харчування для дітей з різними захворюваннями |
сформованість навичок культури харчування, гарний апетит у дітей, відсутність харчових відходів |